pátek 29. listopadu 2013

S hlavou v oblacích (pejru)


Nedočkavě jsem čekala na nejnovější knížku mé oblíbené české spisovatelky Kateřiny Petrusové. Obě předchozí jsem zhltla na posezení a byla z nich nadšená, stejně jako spousta dalších bloggerek (a snad i bloggerů).
Když knížka přišla, byla jsem trochu zklamaná. Ano, byla. Ale jen proto, že knížka byla moc tenká :-).
Začetla jsem se do příběhu Markéty, mladé kreativní ředitelky, která má namířeno na oslavu narozenin své nejlepší kamarádky. Akce se koná v Jižních Čechách, Markéta tam jede autem. Používá sice moderní vymoženost, jakou je navigace, ale i ta může selhat. A proto milá Markéta končí v jedné zapadlé vísce. Její auto se potká s koněm, končí pochroumané a Markétě nezbývá nic jiného, než přijmout pomoc od majitele a přenocovat na jeho statku. Z původně plánovaného přespání se vyklube celý víkend. Markéta jej prožije doslova s hlavou v oblacích. Po návratu do města však z oblaků rychle padá dolů.....
Ale nebyla by to vtipná Kateřina Petrusová, aby svou hrdinku nechala v oblacích pejru dlouho. Jak to s Markétou dopadne nebudu prozrazovat. Nakonec ani nevadí, že byla knížka tak tenká. Vše podstatné bylo řečeno, příběh nepostrádal humor ani romantiku. Všeho tak akorát, v tomto případě by natahování bylo asi zbytečné.
Autorčin styl se mi líbí. Umí si pohrávat se slovíčky, je vtipná - tak akorát, aby humor nepřebil podstatu příběhu. 
Knížku S hlavou v oblacích pejru s hezkou obálkou (ten balón má svůj význam ;-)) zhltnete za pár hodin. Nečekejte nic náročného, možná, stejně jako já, odhadnete spoustu věcí dříve než samotná Markéta, ale to nevadí. Jedná se o lehkou, odpočinkovou četbu, kterou čas od času potřebuje každý(á) z nás.
A opět dodám - už se nemůžu dočkat další "petrusovky" :-). 

(Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment)

Žádné komentáře:

Okomentovat