čtvrtek 7. listopadu 2013

Nechtěj nic vědět

Před několika lety přišla Ava Gardnerová o syna Noaha. Byly mu teprve dva roky. Všichni kromě Avy si myslí, že se utopil, protože se jeho tělo nikdy nenašlo. Ava se zhroutila a absolvovala léčbu v sanatoriu. Po návratu domů jí začíná peklo. Pořád naráží na Noahovy věci, slyší jeho hlas nebo má dojem, že ho, byť jen letmo, zahlédla. Zbláznila se nebo Noah žije? I přes protesty nejbližší rodiny se Ava pustí do pátrání.Čím dál víc ji pronásledují vidiny, Ava už neví, co je realita a co fikce. Když se v blízkém městečku objeví mrtvoly lidí, kteří mají s Avou něco společného, je hlavní podezřelou právě ona...
Musím říct, že jsem se na knihu hodně těšila. Lisu Jackson mám ráda, i když nesmím číst více knih po sobě. V téměř všech jejích knihách je totiž hlavní hrdinkou krásná žena, které z nesnází pomáhá přitažlivý muž. A to se občas člověku i přejí. 

Román Nechtěj nic vědět mě upoutal nejen děsivou a zároveň úžasnou obálkou, ale především svým dějem. Do příběhu jsem byla vtažená ihned, i když zpočátku jsem se jen těžce orientovala v širokém příbuzenstvu Avy. 
Všichni žijí na malém soukromém ostrově, který patří Avině rodině. Bydlí v jednom domě, scházejí se u společného stolu a všichni mají nějaké tajemství... Trochu mi to připadalo jako v klasické detektivce Agathy Christie :-). Samozřejmě i zde se objeví onen přitažlivý muž, který pohne nejen dějem, ale i soukromým životem Avy. Jak to vše souvisí se zmizením malého Noaha a k čemu vlastně Ava při svém pátrání dojde, nebudu vyzrazovat.

Román je velmi čtivý, plný tajemna, autorka umí mistrně popsat hrůzy, které Ava prožívá. Napětí, které se stránku od stránky stupňuje, nenechá čtenáře vydechnout. 
Jediné, co mě trošku zklamalo, byla poslední třetina knihy - po všem tom natahování přišel docela rychlý konec (aspoň dle mého). Je mi jasné, že příběh nelze natahovat do nekonečna :).
Knihu můžu doporučit všem příznivcům Lisy Jackson i těm, kteří si libují v příbězích s mysteriózním nádechem.

(Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Domino)

Žádné komentáře:

Okomentovat