sobota 1. července 2017

Louskání v červnu


Poslední školní měsíc je za námi. Zase byl plný skvělých knížek, a já doufám, že se opět budete mít čím inspirovat.

Nablízku Psychothriller se zajímavým námětem. Zpočátku mi trvalo než jsem se do toho dostala. Bylo tam moc postav a trvalo než jsem zjistila, jaké vazby mezi nimi jsou. Taky mi to přišlo trochu zdlouhavé, ale vydržela jsem a pak to dostalo grády - četla jsem doslova s otevřenou pusou, objeví se šokující vyústění.

Cobainovi žáci Jaké to bylo, vyrůstat v devadesátkách? Retro jednohubka na večer. Hlavní hrdina jako chlapeček super, jako starší asi teda na odstřel :-D. Líbil se mi styl psaní, dodal tomu ten správný náboj.

Cesta beze jména Čtivý thriller se dvěma dějovými linkami. Jen mi připadalo, že všichni aktéři z téhle knihy byli neschopní trotlové, kterým se nic nedaří. :-)

Ze života prababiček Milé, půvabné vyprávění o starých časech našich pra (i prapra)rodičů. Místy trochu chaotické a nepřehledné, ale poučné. Spíše naučná literatura s ukázkami knižních děl /Javořická, Pittnerová, Herrmann).

Pohřbení Další z thrillerů, které mají zajímavý námět. Jen autorka udělala jednu velkou chybu - smíchala napětí a romantiku dohromady, a to téhle knize vážně nesluší.

Osm Asi nejsem jediná, kdo se těšil na nový román Radky Třeštíkové. Já byla nadšená, její styl psaní se mi hodně líbí. Miluju ta dlouhá, zamotaná souvětí, myslím, že k autorce neodmyslitelně patří. Taky se mi líbilo, že hlavní postavy nejsou prvoplánově sympatické. Více v recenzi.

Ví o tobě Wau!!! Tohle bylo.... hodně zvláštní. Mrazivé, děsivé, na hlavních postavách bylo něco divného, ale pořád mě to nutilo číst dál. Šokující vyústění. Vypsala jsem se v recenzi.

Stopy v krvi Zajímavý námět s rodokmenem, více dějových linek. Knihu napsal muž, ale mně jeho styl připadal jako od Barbary Erskinové, super.

Podivná hra Super, přečteno na jeden zátah. Docela děsivé téma, člověk aby se bál moderních technologií. :) Autorce je vyčítáno, že příliš podrobně popisuje běžný život české domácnosti, mně to ale nevadilo, naopak. Aspoň člověk ví, že v tom není sám. :-D

Tam, kde ji našli Skvěle napsaný psychothriller s propracovaným dějem, jehož nitky vedou do hluboké minulosti hrdinů. Vyprávěn z pohledu tří různých hrdinek, které toho mají společného víc, než by chtěly (a ví).

Dcera někoho jiného Další psychothriller (no kolik jsem jich tento měsíc přečetla???), ale nebyl až tak dobrý, dost jsem se v něm ztrácela.

Hlídači Tak tady jsem si rozšířila čtenářský obzor. Zajímavé téma (UFO) sepsáno v čtivý román. Více v recenzi.

Dlouhé noci v cizím světě Nepříliš obsáhlý román o dospívání třináctileté dívenky v roce 1990 na americkém venkově. Psáno dost poeticky. Možná si to vychutnáte, možná vás to neosloví, právě díky tomu zvláštnímu stylu. Recenze tady.

Láska v prachu hvězd Po delší době YA, která mě vzala za srdce. To bylo...krásné, nádherné, úžasné, něžné, treskutě vtipné i smutné. Mohla bych být matkou hlavních hrdinů, ale i tak se mi to líbilo.

Má ji rád, nemá ji rád Tak to byla super psychojízda. Pohrávání kočky s myší. Už jsem myslela, že jako vím, aby mě autorka totálně rozsekala. S. J. Bolton prostě umí.

Život je nádherný Opět skvělá, hodně osobní zpověď. Mám ráda deníky, mám ráda styl Terezy Boučkové, a byla jsem zvědavá, jak žije v současné době. Takže jsem si čtení užila. A že není veselé? Život někdy není peříčko a já oceňuju, že se autorka nebojí psát ani o nelehkých záležitostech.

Ve tvých očích Typická sparksovka, neurazí, ale taky už nepřináší nic nového ani originálního. Ale nevadí, jako oddechovka výborné. Akorát ten název je dost děsný, takový laciný.

Tak to je pro červen vše. Snad si najdete své letní dovolenkové knižní favority.






Žádné komentáře:

Okomentovat