pátek 3. června 2016

Létala jsem za sluncem

                                           

Afrika už od nepaměti láká, vábí a zároveň i trochu děsí. Exotika, horko a zvířata, která jen tak neuvidíte. Dobrodružství pod rozpáleným sluncem..
Tak přesně tohle můžete prožít, aniž byste vytáhli paty z domu. Stačí se začíst do knihy Létala jsem za sluncem a rázem můžete zažít Afriku, o jaké se vám ani nesnilo.

Beryl žije se svým otcem na farmě v Keni. Matka je opustila a to Beryl poznamenalo po zbytek života, byť byla celkově silnou osobností.
Zatímco její otec si pro ni přál jiný život, ona byla nejšťastnější v přírodě, mezi domorodými kamarády. Být za dámu? Nikdy.

Rodinná farma je však na pokraji krachu. Otec ji chce prodat a odstěhovat se. Beryl to těžce nese. Chce zůstat nablízku své milované divočině, proto přijímá nabídku k sňatku od nového souseda, velmi atraktivního muže. Beryl, byť je nespoutaná, ve věcech lásky nemá žádné zkušenosti. S manželem si nerozumí, překážkou je nejen jeho náklonnost k alkoholu, ale také touha mladé ženy po samostatnosti. 

Beryl se vzepře zažitým konvencím a opustí manžela. Plní si svůj velký sen - získává licenci k trénování koní. Opět na ni čeká láska - zamiluje se do Denyse Finch Hattona, jenž je přítelem proslulé baronky Blixenové. 

Beryl nemá jednoduchý život. Složité rodinné a milostné vztahy a její hrdá a bojovná povaha jí dávají pořádně zabrat. Co by měla dělat? Od všeho utéct? 
Nevzdat se, bojovat, vzdorovat. Tím se Beryl řídí, když si plní další sen... Přeletět Atlantik. 
Najde její nepokojná duše klid vysoko v oblacích? Daleko od všeho a všech? 

Román Létala jsem za sluncem velmi poutavě zpracovává osud Beryl Markhamové, neobyčejné ženy, která celým srdcem propadla africké divočině a létání.
Já sama jsem o ní doposud neměla ani potuchy, nebýt této knihy. Zaujala mě nejen hlavní postava, ale také reálie žhavé Afriky a hlavně doba 20. let 20. století, ve které se příběh odehrává.
Beryl je postavou, kterou budete zároveň obdivovat jakož i nechápat.
Ale právě tato rozporuplnost ji činí velmi zajímavou a atraktivní.

V knize vystupuje velké množství vedlejších postav, z  nichž nejvíce vynikají baronka Blixenová a její milenec Denys Finch Hatton. Pokud vám právě blesklo hlavou, že jste ta jména už někdy slyšeli, pak si určitě připomenete nezapomenutelný příběh Vzpomínky na Afriku, který napsala Karen Blixenová. Její osobu ve filmovém zpracování ztvárnila Meryl Streep.

Velmi čtivý román vám opět rozšíří obzory - na rovinu - kdo z vás o Beryl Markhamové slyšel? Já tedy ne a jsem ráda, že jsem opět mohla, díky skvělé životopisné řadě knih nakladatelství Metafora, získat nové informace. Opět chválím úžasnou obálku knihy, která vás okouzlí.

(Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Metafora)

2 komentáře:

  1. Tyhle zivotopisny knizky od Metafory jsou bozi. O tehle knizce jsem slysela, ale az ted jak vidim na prebale ze je to od autorky Parizske manzelky, tak me to poradne zaujalo, pac tu jsem cetla a libila moc.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si tu edici taky nemůžu vynachválit..opravdu povedená. Životopis jako čtivý román... Paráda.

    OdpovědětVymazat