pondělí 29. září 2014

Se(x)znam


Když se mi do rukou dostal do rukou román Se(x)znam, trochu jsem se bála, že to bude další knížka, která se jen pohodlně veze na vlně erotických románů. 
Ke čtení jsem si ji proto brala s menším despektem a svým oblíbeným - když se mi nebude líbit, sklapnu ji a vrátím.
Jo, to sedělo. Sklapla jsem ji a vrátila, ale teprve potom, co jsem ji celou přečetla a málem se u ní uchechtala k smrti.

Phoebe Hendersonová má něco po třicítce a vzpamatovává se z rozchodu. Načapala svého přítele v posteli s jinou. Už je to rok, ale Phoebe se přes to nemůže pořád dostat.
Ještěže má svoje skvělé přátele a taky..SE(X)ZNAM.
Phoebe se totiž rozhodla, že bylo dost truchlení. Během silvestrovského večírku si dá předsevzetí, a ne ledajaké. Naše hrdinka si napíše seznam deseti věcí, které by chtěla prožít v sexu. 
"Se(x)znam" zahrnuje takové věci jako je nečekaná rychlovka, sex na veřejnosti, anální sex, bondáž nebo výměna parterů. Vše, co si kdy Phoebe přála zažít, ale dosud se jí to nepovedlo. 
S kým si Phoebe užije všechen ten nezávazný sex ze svého seznamu? Hlásí se Oliver, její nejlepší kamarád už od střední školy. Ideální adept, kromě letitého přátelství jej s Phoebe nespojují žádné city. 
Phoebe si tedy může začít odškrtávat splněné položky...

Zdá se vám to odvážné? Skandální? Nepřípustné?
Tak to nečtěte :-).
Pokud berete sex s nadhledem a jste namlsaní přehršlí erotických knih, které se u nás vydávají, klidně po Se(x)znamu sáhněte.
I když se celá knížka kolem sexu točí, není to jen o něm. Humorný příběh třicátnice je psán formou deníkových záznamů jednoho roku.
Způsob, kterým je napsán, je přesně to pravé pro deníkové zápisky ve stylu Adriana Molea nebo Nicka Twispa - lehce přisprostlý, hovorový, hodně slangu, k téhle knížce se to fakt hodí.

U Se(x)znamu jsem se nasmála, Phoebe je krásně praštěná, používá skvělá přirovnání a její sexuální zážitky? Přečtěte si sami :-).


2 komentáře: