pondělí 2. září 2013

Navždy tvůj




Název svádí myslet si, že jde o  typický milostný příběh, ale opak je pravdou. Místy jsem trnula hrůzou nad tím, čeho je člověk schopen.
Hrdinka románu, pětatřicetiletá Judith, se v supermarketu seznámí se sympatickým architektem Hannesem, který je navíc svobodný – co víc si může žena toužící po trvalém vztahu přát. Judith si užívá pozornosti svého přítele, jeho oddanosti a láskyplné péče. Jenže čeho je moc, toho je příliš, Judith začíná mít pocit, že se ve vztahu dusí. Chce se z něj vyvázat, ale čím víc se o to snaží, tím víc se k ní Hannes snaží připoutat a dostat blíž. Je natolik šarmantní, že dokonale "zblbnul" celou Judithinu rodinu a přátele. Jsou Hannesem okouzleni a nevěří, že by tak šarmantní a milý muž mohl být psychopat a násilník. Jediný člověk, který stojí při Judith, je její učnice Bianca. Trochu ztřeštěná, ale racionálně uvažující mladá dívka. Jenže bude to stačit? 
Líbil se mi zvláštní styl, kterým autor román psal. Úsečný strohý popis děje a někde uprostřed shluk přímé řeči, jako by se jednalo o scénář.
Když jsem si na styl zvykla, trvalo mi jen jedno odpoledne, pár hodin, než jsem ji přečetla. 

1 komentář:

  1. Na tuhle knížku jsem se těšila, ale bohužel jsem z ní nebyla moc nadšená. Předchozí dvě knihy od Glattauera jsou o dost lepší. Ale jako "oddychovka" to nebylo špatné, jen jsem zkrátka měla vyšší očekávání... :)

    OdpovědětVymazat