pondělí 6. května 2013

Prázdné místo




J. K. Rowlingová je čtenářům známá jako autorka sedmidílné ságy o brýlatém čarodějovi Harrym Potterovi.  Po vydání posledního dílu se na několik let odmlčela a nyní přichází s dlouho očekávaným románem „pro dospělé“.

Prázdné místo je nazýváno „velkým románem o malém městě“.  Na první pohled idylické městečko Pagford v Anglii je zmítáno tichou bitvou mezi bohatými a chudými, dětmi a rodiči, manželkami a jejich partnery.  Když náhle umírá místní radní Barry Fairbrother, zůstává po něm prázdné místo v městské radě. Kdo jej nahradí?  Barryho smrt rozvíří tiché vody Pagfordu a doteď klidné volby do zastupitelstva jsou provázeny skandály, pokrytectvím i doposud skrytými vášněmi, které vlivem okolností vyvěrají na povrch. Rozsáhlá barvitá freska je nejen společenským románem pro dospělé, ale také především skvělou psychologickou sondou do duše maloměstského člověka.
Musím podotknout, že jsem měla velký problém začíst se do knížky. Neměla jsem ze začátku čas číst souvisle třeba půl hodiny, ale jen pár minut a bylo to znát. Hned na začátku se objevuje spousta postav, ke kterým jsem se musela vracet, abych si uvědomila, kdo, kde, jak, s kým, a tak podobně :-).
Jakmile jsem se do toho trošku dostala a měla na čtení víc času, bylo to ok.  Je to opravdu rozsáhlý román co do stránek, tak i do příběhu, ve kterém je propojeno mnoho osob.

P. S. Ovšem Harry je Harry ;-) JKR sluší kouzla a čáry a měla by se k nim vrátit.

1 komentář:

  1. Ahoj Knihomilko, diky za navstevu! Uplne s tebou souhlasim, tuto knizku mam audio, ktere poslouchm ,kdyz se dokopu si jit zabehat. Musim rict, ze jsem se nedostala daleko,v knizce se da alespon dobre listovat ale probirat se nahravkou neni tolik efektivni a tak jsem zacala poslouchat neco jineho:( Ted jsi me ale zase "naladila" a tak to zkusim jeste jednou od zacatku:) moc zdravim, monika

    OdpovědětVymazat