sobota 25. března 2017

Cizinec z Cornwallu

     
                                         

Uznávané malířce Jaunty je přes devadesát let. Většinu svého života bydlí v malém domku u moře v Cornwallu. Když se u ní postupem času projeví zdravotní problémy, její vnučka Gabe se rozhodne, že se k ní nastěhuje a pomůže jí.

Ale ani ona to nemá jednoduché. Řeší osobní problémy, které jí nedovolují pokračovat v kariéře operní pěvkyně. Zdá se, že Cornwall by mohl být tím správným lékem na rozbolavělou duši mladé ženy.

Poklidné soužití babičky a její vnučky naruší příchod tajemného cizince. Ten Jaunty připomíná někoho z dávné minulosti a otevře tak stavidla vzpomínek, jež si chtěla stará paní vzít do hrobu. Ještě před tím se Jaunty rozhodne sepsat svou minulost. Uvědomuje si riziko, že odhalí vnučce tajemství, které bude šokovat nejen ji, ale téměř celou Anglii. A co Gabe? Podaří se jí překonat traumata z minulosti a začít žít normální život?

Je fakt, že jsem se zpočátku nemohla začíst. Mám ráda střídání časových rovin, u téhle knížky mi ale trvalo trochu déle než jsem se pořádně začetla a dostala do děje. 

Líbily se mi pasáže, které se týkaly mládí Jaunty, prožila opravdu bouřlivý a hlavně pořádně spletitý život.

Cizinec v Cornwallu je krásný, podmanivý román nejen o lásce, ale také o tom, jak těžké je se rozhodnout právě mezi láskou a povinností. Moc se mi líbily reálie, pro Anglii mám slabost a Cornwall bych jednou chtěla vidět.

Žádné komentáře:

Okomentovat