středa 24. února 2016

P. S.


S fejetony Ani Geislerové jsem se poprvé setkala v časopise o módě. Četla jsem je velmi ráda, bavily mě a občas jsem se v nich dokonce poznala. Přiznávám dobrovolně, že jsem se vlastně na ten časopis těšila hlavně kvůli nim. Jsem ráda, že dostaly knižní podobu a já si je mohla užít hezky pohromadě.

Aňa Geislerová je úspěšná ve všem, co dělá. Ať už je to herecká profese, byznys, nebo mateřství. Je skvělou dcerou a sestrou, rodina je pro ni nejvíc. Právě o manželství, přátelství i rodinných vazbách Aňa Geislerová píše. Tak jak to vidí a cítí. Vesele i vážně. 

Kniha zabírá pět let v životě Ani Geislerové. Během nich dává všanc své nejnitěrnější pocity a nálady, takže máte možnost poznat ji takovou, jaká vlastně doopravdy je. Máte-li pečlivě nastudovaný bulvár a čekáte, že vám Aňa objasní některé taje a záhady, které ji obestírají, jste tady špatně. Ona sama určuje, kam vás pustí. A vy zjistíte, že i přes svou masku nepřístupné a odtažité osoby, je to fajn ženská. Je stejná jako vy nebo já. Trápí ji větší boky (ale Aňo, to kecáš!!!), má celulitidu, řeší běžné maminkovské problémy. No fakt, tyhle "lidské" radosti a strasti trápí i slavné osobnosti, a vám toto zjištění utkví v paměti asi nejvíc.
Aňa taky hodně přemýšlí. O životě, smrti nebo lásce. Překvapilo mě, když jsem zjistila, že se moje myšlenky podobají těm jejím.

Musím říct, že mě Aňa Geislerová dostala do kolen. Líbí se mi styl jejího psaní, má lehkou ruku, člověk by řekl, že slova jen tak sype z rukávu. A vůbec... prostě se to četlo samo. Fakt. Za jeden večer. Až mi bylo líto, že už otáčím na poslední stránku. 

Ráda bych se ještě zaměřila na vizuální stránku knihy. Musím říct, že tak krásnou knihu jsem už dlouho neviděla. Grafická podoba je opravdu luxusní. Ilustrace jsou od Aniny sestry Lely. Jsou velmi jemné, vypracované do detailů a fejetonům dodávají ten správný šmrnc. Tahle knížka je děsně sexy, půvabná a šarmantní. Stejně jako její autorka. 
Stane se ozdobou vaší knihovny (knížka, pochopitelně :-)) a věnujete-li ji jako dárek, nesáhnete vedle.


P. S. Je to taky o jídle, hlavně o meruňkové marmeládě. Nezapomeňte si ji ke knížce pořídit, po přečtení na ni budete mít velkou chuť.

(Za recenzní výtisk děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský)




1 komentář:

  1. Hmm, to muze byt zajimave a pekne cteni zaroven, obalka je uzasna a ten vnitrek podle tveho popisu take a priznam se bez muceni, miluji merunkovou marmeladu :-)

    OdpovědětVymazat