středa 2. července 2014

Kostičas



Píše se rok 2059. Svět už dávno není co býval, všichni jsou pod navládou režimu Scion. Lidé s nadpřirozenými schopnostmi, tzv. „vidoucí“ své dovednosti musí tajit. Většina z nich pracuje v podsvětí. Jednou z nich je i devatenáctiletá Paige Mahoneyová, která žije v Londýně. V podsvětí pracuje jako krajinochodec, má schopnost nabourat se do mysli druhých lidí. Pro svého šéfa je nepostradatelná. Jednoho dne je Paige přepadena a odvezena do Oxfordu. Tam se dívka setkává s nebezpečnými Refájci, především se Strážcem, ke kterému je přidělena.  Paige nemá na vybranou. Buď se přidá na stranu nepřítele nebo zemře…


Na Kostičas jsem se třásla jako....jako se třesu na každou novou knížku, která mě něčím zaujme. Všude na něj pěli chválu, kdo ho nepřečte jakoby nebyl. Zárukou kvality pro mě bylo i nakladatelství Host, které jej vydalo. Takže jsem nelenila a přidala jsem Kostičas do seznamu knih, které nutně musíme mít v knihovně, vždyť přece jdeme s dobou
a s bestsellery :-)
Když jsem se do něj pustila, měla jsem velký problém srovnat si v hlavě všechny ty "vidoucí", kteří se v příběhu pohybovali. Krajinochodci, orákula, čichači nebo hematomanti, theriomanti, psychografové....no kto si to má pamätať? :-). To byl asi jediný rušivý element. Jinak se mi knížka četla dobře, příběh má spád a nechybí  mu pořádné napětí ani milostná zápletka.

Autorka je srovnávaná s J. K. Rowlingovou. Já osobně v tom HP nevidím, spíš mi to připomnělo Hunger games.Klobouk dolů před Samanthou Shannon(ovou) - někdy se přechylování fakt nehodí, že? - dokázala vytvořit zcela nový svět, podobně jako Tolkien, dopodrobna vymakaný. O tom svědčí i mapa Prvního šeolu a Sedm řádů jasnovidnosti popisující všechny kategorie vidoucích, které  najdeme v knize a můžeme se tak v románu orientovat.Jste-li fandové dystopií, směle do Kostičasu. Autorka slibuje ještě šest pokračování. Jestli budou stát za to, na to si však ještě počkáme.



Žádné komentáře:

Okomentovat