sobota 19. března 2016

Jak jsme listovali


 Asi všichni víte, že Listování je název pro cyklus scénických čtení, ve kterých herci formou divadelního představení divákům představují  - co jiného než knihu.
V naší knihovně proběhlo několik představení, která se vždy setkala s nebývalým zájmem návštěvníků, jež se na Listování vždy rádi vracejí. Já jsem bohužel viděla vždy jen kousek, protože jsem jako naschvál měla službu.
Když jsem se dozvěděla, že aktuální Listování bude ve znamení Kafe a cigárka, s předstihem jsem si zamluvila ranní směnu, protože tohle jsem si nemohla nechat ujít. 
  
Takže v pondělí 7. března se v Literárním salónu naší knihovny konalo Listování, ve kterém herci Bára Jánová a Gustav Hašek představili knihu své kolegyně Marie Doležalové „Kafe a cigárko“.
Nemusím připomínat, že kniha vychází ze stejnojmenného blogu, v němž Marie Doležalová jedinečným způsobem přibližuje herecký svět. Ne nadarmo blog nese podtitul „Historky z hereckého podsvětí“.



Mě hlavně zajímalo - dá se kniha, která je složená z humorných příspěvků, jenž nemají v podstatě žádný děj, převést na divadelní prkna? Dá. A přímo geniálně. Přesvědčili nás o tom oba mladí talentovaní herci, kteří si hned získali přízeň publika.
Ve svých scénkách nám představili herecký svět z druhé strany. Dozvěděli jsme se, že natočit milostnou scénu není jen tak. Zvláště, vidí-li se herci úplně poprvé. Jak probíhá casting na vysněnou roli? A můžete herce něčím urazit? Když do svých scének zapojili i diváky, bylo o zábavu postaráno. Jeden náš čtenář byl tak skvělý, že by z fleku mohl zájezdovat s nimi :).



Když jsme prodávali lístky, spousta lidí cukla, protože mysleli, že přijede přímo Maru Doležalová, a hrát že bude Lukáš Hejlík. Ti, kteří se nechali přesvědčit, že Listování s knihou Kafe a cigárko stojí za to navštívit, i když v něm nehrají profláknutí herci, nelitovali.
Dostali pořádnou dávku netradičního humoru, kořeněnou šarmem a nadšením Báry Jánové a Gustava Haška, řečeného "Kevin". Oba do toho dali tolik energie, že jsme odcházeli nabití na celý týden.

11 komentářů:

  1. My jsme se s mužemu nás v divadle zúčastnili listování s knihou Michaela Viewega Můj život po životě a také jsme byli mile překvapeni !
    Bohužel Kafe a cigárka jsem se zúčastnit nemohla, protože jsem byla v nemocnici, ale snad budeme mít ještě příležitost !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Život po životě by mě taky zajímal, doufám, že nám ho přivezou příště :)

      Vymazat
  2. Na Listování chodím v Brne pravidelne a každý jeden herec je úžasný. Dokonca som bola aj na Pohádky pro neposlušné děti a jejich starostlivé rodiče, kde si zahrali všetci, ktorí sa do Listování zapájajú. Na tieto predstavenia chodím už bez ohľadu na to, kto tam bude hrať a akú knihu spracujú, pretože mám vždy zaručené, že sa pobavím a že to bude skvelé. Rozhodne odporúčam navštevovať každému, ten projekt je bezkonkurenčný, originálny a veľmi často plný zábavy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím.. Ono kolikrát ti méně známí herci jsou lepší.

      Vymazat
  3. To je výborný nápad. Musím se mrknout, jestli u nás v knihovně něco takového není.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chodia aj do divadiel, alebo menších klubov, kde je na to priestor, nie iba do knižníc :). Inak program je najlepšie sledovať na ich FB stránke, najmä sa hneď dozvieš, či pridali reprízu niečoho, čo je už vypredané. Nám sa tak podarilo nakoniec zaistiť vstupenky práve na Kafe a cigarko, prvé dve predstavenia boli vypredané prakticky okamžite, ale budúci mesiac to konečne uvidím i ja :D

      Vymazat
  4. Jéé, tak to se těším, chystám se právě na toto listování ve středu u nás v knihovně. :) Jenom mě upřímně děsí to zapojování publika, vždycky jsem to nenáviděla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych do toho asi taky nešla. Ale pán překvapil mile. Když chodí s knížkami, vypadá, že neumí do pěti napočítat a pak předvede takové divadlo :)

      Vymazat
  5. To musí být fajn akce, stále vyhlížím nějakou někde v okolí.

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem ráda ze nejsem samotná, komu se Bára a Gustav líbili. Pro mě osobně byl asi nejsilnější konec, kdy si Bára stoupla a se zavřenýma očima čekala na potlesk.... A s kolegyní na sebe děláme piraně doteď :D :D

    OdpovědětVymazat