pondělí 2. září 2013

Monument 14




Čtrnáct dětí se jednoho rána vydalo do školy. Nastoupili do svých autobusů, aniž by tušili, že do školy vůbec nedorazí. Svět se řítí do záhuby, jedna přírodní katastrofa střídá druhou a děti zůstaly uvězněny v supermarketu, do kterého autobusy nabouraly. Zdálo by se, že lepší místo si nemohly přát. Mají zde vše, co potřebují k životu. Jídlo, hračky, oblečení, knížky… 

Dokáže tato nesourodá skupina dětí, která se skládá z několika středoškoláků, dvou osmáků a šesti malých žáčků, přežít?  Skupina potřebuje spolehlivého vůdce, který nastolí pevný řád společného soužití do doby, než se děti dostanou ke svým rodinám. Svět, jak ho doposud znali, přestal existovat. Do vzduchu se dostávají chemikálie, které způsobují halucinace a násilné chování.  Děti se musí naučit myslet a fungovat jako dospělí, spoléhat se na vlastní instinkty. Po dvanácti dnech nedobrovolného pobytu v zabarikádovaném supermarketu se dětem naskýtá příležitost k útěku…
Někdy si říkám, že je v knižním světě předystopizováno. Ale tahle knížka, ta mě opravdu dostala. Je v ní všechno. Boj o přežití, neopětovaná láska, vazby mezi sourozenci, milostné vztahy mezi teenagery, trocha napětí i humoru (hlavně, když Dean dělá snídaně, ty mě bavily hodně).
Opět přelouskáno za dvě odpoledne (už jsem s tím trapná, ale když mám čas, tak prostě čtu a čtu.)  Konec takový, že jsem okamžitě hledala na internetu, jestli se autorka už pustila do pokračování. A.....? Jooo!!!

1 komentář: