středa 9. září 2009

Basia czyta książki


Na polském oddělení naší knihovny jsem si jednoho krásného letního dne půjčila časopisy o bydlení, kterými moc ráda listuju - a je jedno, ve kterém jazyce jsou ;-).
Polština je jazyk, který slýchávám téměř denně - není divu, když bydlím poměrně blízko polských hranic. Mám ji docela naposlouchanou, dobře rozumím, ale mluvit polsky moc neumím.
Zajímalo mě, jak bych v polštině zvládla čtení.
Půjčila jsem si k časopisům i knížku. Vybrala jsem něco lehčího, co mám načteno v češtině téměř detailně - moji oblíbenou irskou spisovatelku Maeve Binchy a její román Victoria Line, Central Line, o kterém vím, že v češtině zatím nevyšel, takže mě nebude od čtení v polštině "nic rozptylovat".
Mám přelouskáno nějakých dvanáct stránek a zatím se to dá. :-)

4 komentáře:

  1. miluju Polsko a cokoli s tím spojené, takže tleskám ! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Teda, máš můj obdiv a respekt. Číst polsky, to musí být super.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuju, uvidíme jak mi to půjde :-)
    To Gralińka: to mě napadlo, když jsem uviděla tvůj nick ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. jojo, je to zkomolenina mého polského příjmení :)
    tak kdyby jsi měla nějaké polské čtivo ,,v osobním vlastnictví" a chtěla se ho zbavit, sem s ním :)

    OdpovědětVymazat