sobota 4. března 2017

Louskání v únoru


Měsíc se s měsícem sešel a já můžu dávat dohromady další Louskání, tentokrát únorové. Je to měsíc krátký, ale i tak jsem si ho čtenářsky užila.

Terapie v noci: Tak to byla nečekaná knižní výzva, já jsem původně čekala román :-D. No ale dala jsem to a rozšířila si tak své literární obzory - viz recenze.

Einstein & Einstein: Další ze skvělých životopisných románů, tentokrát o první ženě Alberta Einsteina. Byla neskutečně chytrá, ale v osobním životě nešťastná. A její muž?Věřte, že vám tenhle pán děsně poleze na nervy.

Aristokratka na koni: Obvykle bývá pokračování úspěšných knih horší. U Aristokratky to neplatí, s každým novým dílem mě baví víc a víc. Už aby vyšla další.

Pan Selfridge: Seriál mě uchvátil, proto jsem byla zvědavá na knižní vydání jeho předlohy. Kniha téměř dokumentárním způsobem líčí obchodníkův osobní i profesní život, je plná zajímavých informací. A pořád jsem si představovala charismatického Jeremyho Pivena, který pana Selfridge ztvárnil v seriálu. :-)

Nechápej mě špatně: Milý román, měl zajímavý námět, ale chyběl mu určitý šmrnc, který by ho činil více zajímavým. A vadilo mi, jak autorka skákala z ich formy do er formy, což mě hodně rušilo.

Návod na přežití pro bejby: Knih o rodičovství pro rodiče je hodně. Ale tahle je naprosto jedinečná, věcná, srozumitelná, vkusná a hlavně vtipná. A o tom to je. 

Astrid Lindgrenová: Válečné deníky 1939 - 1945: Tak na tuhle knížku jsem se vyloženě třepala. Za prvé Astrid, že jo. Kult nad kulty. A za druhé druhá světová. Období, které sice není kladně zapsáno v dějinách světa, ale mě zajímá. No a za třetí deníky. Ty miluju. AL si během válečných let psala vlastní deníky, v nichž věcně a zároveň i vtipně glosuje válečné události. 

Erotický knižní klub: Záhada léčivé knihy: Tak tuhle knížku jsem se bála otevřít. Jako anotace nebyla špatná, ale ten název, ten název. Bála jsem se, že se budou rozebírat Odstíny šedi a podobné záležitosti. Naštěstí jsem dala na recenze a užila si příjemný příběh s detektivní zápletkou, který mi trošku připomněl Ocelové magnólie střihnuté slečnou Marplovou. 

Věčně zpívají lesy: Mám celou trilogii, a teprve teď jsem se k ní dostala. Nádherné pohlazení pro sever holdující duši. Pro zimní večery jako dělané. I ty jarní, dva díly ještě čekají.

Mořeplavec: Po více než půl roce dočteno. První díl (Cizinka) asi nejlepší, ale i pokračování se dá číst, byť už je na můj vkus zdlouhavé. Ale zase Jamieho není nikdy dost. Mořeplavec je díl třetí.

Deníček moderního fotra 2: Tak jednička mě bavila asi do půlky, pak už bylo toho humoru nějak moc. Dvojka mě přestala bavit v první třetině. Zlatá Aristokratka!!!

V srdci je spousta místa: Lehké, svěží čtení o docela vážném tématu. Vlastně zase jedna hrdinka, kterou pálilo dobré bydlo :)

Manželské neshody: Dobře vylíčený rozpad rodiny, v níž je vše v pořádku jen na pohled. Napsáno takovým tím typicky americkým okecávacím stylem, kdy se všichni ujišťují o tom, jak se milují a chápou. Manžel hlavní hrdinky mi byl dost nesympatický.

Horečka nad ránem: Příjemný komorní příběh neobvyklé lásky zasazený do poválečných let.

Okamžiky štěstí: Pana Hartla miluju. Tedy jeho knížky. Píše s takovou lehkostí, že se to krásně čte samo. U tohoto románu oceňuju nápad s oboustranným příběhem. Já začala u Veroniky. 

Láska podle návodu: Taková oddechovka o mladé ženě, která zkouší randit s muži na základě pravidel z příruček. Místy vtipná, ale hlubší dojem nezanechala. 

Malíř vzpomínek: Původně jsem od tohoto románu nic zvláštního nečekala, spíš nějakou romanci. A jaké bylo překvápko, když jsem dostala úchvatný, vrstevnatý, romantický i napínavý příběh o dvou lidech, jejichž duše se v koloběhu světa neustále potkávají. Tak tohle mi opravdu sedlo.

No a to je pro únor vše. Za měsíc se těším znovu. :-)





Žádné komentáře:

Okomentovat