pátek 5. září 2014

Sirotčinec slečny Peregrinové: Podivné město



Poté, co Jacob Portman v první části trilogie Sirotčinec slečny Peregrinové poznal podivné děti, je jeho život obrácen doslova naruby. Slečna Peregrinová se ocitá v nebezpečí, nedokáže se vymanit z ptačí podoby. Jacob se spolu s dětmi vydává do válečného Londýna plného bomb a různých nástrah, aby našli lék, který by slečnu Peregrinovou vyléčil.
Na své pouti potkávají zvláštní zvířata i další podivné děti, ocitají se v časových smyčkách. Jacob má možnost využít a dál rozvíjet své zvláštní nadání (dokáže vycítit netvory). Zároveň řeší i jiný zapeklitý problém, je zamilován do Emmy, dávné lásky svého dědečka.

Jelikož jsem už věděla, že nemám čekat žádnou duchařinu, nebyla jsem zklamaná. Sice od čtení prvního dílu uplynul už nějaký ten pátek, takže jsem musela pracně namáhat mozkové závity, abych si vybavila některé podrobnosti, ale nakonec jsem se do děje dostala docela snadno.
I tentokrát jsem měla problém knížku odložit. Pořád se něco děje, k tomu ty báječné fotky...no nečtěte to pak přes půlnoc, i když ráno musíte vstávat.
Podivné děti si zamilujete. Jejich fotky jsou na vnitřní straně obálky, takže jsem se na ně pořád koukala. 
Jak už to bývá, v každém kolektivu je někdo, kdo ostatním pije krev. Pro mě to byl Enoch, který mi nesedl díky svým pichlavým poznámkám.
Nejvíce mě pobavil mluvící pes s brýlemi a dýmkou :-). 

Čtení Podivného města jsem si užila skvěle. Ponurá atmosféra válečného Londýna celý příběh dokonale doplnila. 
Teď zbývá jen jedno - těšit se na třetí díl.

4 komentáře:

  1. Nejsem si vůbec jistá, jestli by mě tahle kniha bavila, třeba se na ni jednou dostane :-)

    OdpovědětVymazat
  2. První díl se mi moc líbil, tak doufám, že knihovna brzy pořídí i díl druhý...

    OdpovědětVymazat
  3. Tu už jsem držela v ruce, ale nakonec jsem si ji nevzala, ale mám na ni zálusk.

    OdpovědětVymazat