pondělí 9. června 2014

Pád



Rob Dewar a Jamie Matheson byli kamarádi už od dětských let. Společným jmenovatelem vzájemně propletených životů byla vášeň pro horolezectví.

Jednoho dne se Rob, který se autem vrací domů, z rádia dozví, že Jamie tragicky zahynul při pádu ze skalní stěny. Šokovaný Rob místo aby pokračoval v cestě domů, zamíří okamžitě do Walesu, kde žil Jamie se svou ženou, aby vdově nabídl pomocnou ruku. Zároveň se v myšlenkách noří do minulosti, do doby, kdy se poznali s Jamiem, který ho k horolezectví přivedl. 
Poprvé se potkali, když bylo Jamiemu třináct, v té době absolvovali první společný výstup na skálu.  
Druhou linií je příběh Robovy matky Diany. Odehrává se během 2. světové války. Diana pracuje jako ošetřovatelka. Jednoho dne se setkává se slavným horolezcem Guyem Mathesonem. Rodí se vztah, o němž Diana soudí, že nemá budoucnost, vztah, který však ovlivní životy všech hrdinů...

Mám ráda knížky Simona Mawera. Četla jsem všechny, které u nás vyšly, chybí mi jen Mendelův trpaslík.
Na tomhle románu se mi líbil nejen námět, ale styl vyprávění - přítomnost se prolíná s minulostí - část, která popisuje Dianin příběh, se mi líbila asi nejvíc.
Kdo má rád tyhle romány, ve kterých se prolínají různé dějové linie, přijde si na své.

1 komentář:

  1. To zní výborně, nevěděla jsem pořádně, o čem kniha je, ale zní opravdu zajímavě :)

    OdpovědětVymazat