pátek 23. května 2014

Dívka se sněhem ve vlasech


Mám ráda severské krimi, sleduju co vychází a mezi osvědčenými autory mám své oblíbence, na jejichž tituly nedočkavě čekám.
Nakladatelství Galatea představuje novou autorku Ninni Schulman a její prvotinu Dívka se sněhem ve vlasech.
Takže mám hned dva důvody, proč být na knížku zvědavá.
Novinářka Magdalena se spolu s adoptivním synem Nilsem vrací do rodného městečka. Chce zapomenout na rozvod a začít nový život. Nastupuje do místních novin a snaží se skloubit své povolání s rolí matky. Pomalu se sbližuje s místními lidmi a hledá tipy pro své články.
Poslední den roku zmizí šestnáctiletá Hedda. Jediná stopa vede k mladému muži, který se nějaký čas s Heddou stýkal.Ale je pravá?
Po pár dnech je nalezeno tělo dívky s prostřelenou hlavou. Jedná se o Heddu?
Policie má plné ruce práce, pod které jim kouká Magdalena, aby mohla o případu referovat v novinách. Když se rozhodne, že bude pátrat na vlastní pěst, je to jako by píchla do vosího hnízda. Malé městečko vypadá na pohled velmi idylicky, ale jak už to tak bývá, pod svícnem je největší tma a spousta lidí má svá tajemství, o která by se neradi s někým dělili...
Hned mě napadá: kdo může říct, že zná dobře svého souseda? :-)
Tak pokud se o Camille Läckberg a Mari Jungstedt říká, že jsou to královny švédské detektivky, Ninni Schulman se o své místo na trůně může směle přihlásit taky. Povedla se jí nejen skvělá detektivka, ale zároveň i společenský román. Na pozadí vražd se odvíjí příběh Magdaleny, kterému je věnována asi největší pozornost. Moc se mi líbí vztah, který má se svým šestiletým synem Nilsem. Poznáváme také vytíženou policistku Petru a její kolegy.
Mám ráda, když detektivka není jen detektivkou, když můžeme zúčastněné osoby poznat blíž, a to Dívka se sněhem ve vlasech splnila dokonale. Zmínila jsem C. Läckberg a M. Jungstedt, obě mám načtené a obě píšou detektivky v podobném stylu. Ninni Schulman jim zdatně sekunduje a já se už teď těším na další knížku, která slibuje nejen zločin, ale i další osud Magdaleny.

(Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Galatea)





3 komentáře:

  1. Severské detektivky miluju, i když v merku mám "pouze" Nesba a Larssona.
    Takže říkáš, že tohle je dobré jo? Píšu si a jakmile budu mít přečtenýho Levharta, asi si to seženu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha sa mi celkom páčila. Ešte som nečítala severskú detektívku :D

    OdpovědětVymazat