pondělí 16. dubna 2012

Eleonora ze Schwarzenbergu - Skutečná upíří princezna

Zajímavý román, který formou zpovědi hlavní hrdinky zpracovává příběh Eleonory ze Schwarzenbergu. Poznáváme ji prostřednictvím Marie Markéty z Chudenic, mladičké šlechtičny, která byla k Eleonoře vyslána jako společnice. Markéta, která žila po smrti matky v osamění, vítá tuto změnu a těší se na nové zážitky. Po příjezdu na zámek v Českém Krumlově zjišťuje, že kolem její hostitelky panuje zvláštní atmosféra, kterou ještě umocňují povídačky a pověry kolující mezi prostým lidem v podzámčí. Proč je hraběnka stále krásná, i když jí léta přibývají? Proč u zámku neustále vyjí vlci? A kam se ztrácejí sloužící?  Markéta jim moc nevěří, i když malé pochyby v ní kolují. Spoléhá na svůj vlastní rozum a úsudek.  Na zámku pobývá také další mladá šlechtična Jana Marie Valdštejnová, která se stává Markétinou přítelkyní. Jenže jednoho dne musí odjet za nemocným otcem a Markéta zůstává na zámku sama spolu s tajuplnými služebnými a stále více se rozšiřujícími povídačkami. Po nějaké době se Jana Marie vrací a spolu s ní přijíždí i její bratr. S Markétou se do sebe zamilují a plánují svatbu. Eleanora se nabídne, že jim vše zařídí.
Štěstí novomanželů netrvá dlouho, po svatbě Markétin muž Jan Albrecht umírá na následky tragické nehody. Markéta se uzavírá do sebe, po nějaké době zjišťuje, že čeká dítě. Znovu se uchýlí pod ochranná křídla hraběnky Eleanory na krumlovský zámek. Zde žije v poklidu i s dcerou několik let, dokud nevyslyší nabídku Otmara, dalšího hraběnčina hosta, který Markétu provází od začátku jejího krumlovského pobytu. Plánují svatbu, ze které má největší radost Eleanora...Na svatební hostině si Markéta všimne, že pije jiné víno než ostatní svatebčané a díky tomu poznává hrůznou pravdu. Povídačky poddaných o upírech nelhaly, Markéta prožívá nejhorší muka svého života..Zděšená prchá ze svatby pryč..
Autorka dokázala výborně nastínit atmosféru, která na zámku panovala, při čtení jsem měla pocit jako bych tam opravdu byla. Trnula jsem hrůzou, i když jsem už tušila rozuzlení. Markéta mi přišla trošku naivní, já už věděla jak to je s hraběnkou, Markétinou dcerou i snoubencem Otmarem, zatímco ona pořád nevěřila :-).
Každopádně se mi román líbil, prý má vyjít i pokračování, na které jsem tedy hodně zvědavá.



2 komentáře:

  1. Souhlasím všemi deseti. Perfektní kniha, kterou bych vážně nepůjčila ani rodině ;o) Na něco takového jsem dlooouho čekala. Co jsem koukala na stránky autorky, tak někde na jaře nebo začátkem léta příští rok vyjde volné pokračování odehrávající se ve Francii těsně před Velkou Francouzskou revolucí, takže se už moooc těším.

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu skvělá kniha. Hltala jsem každou stránku a to se mi už dlouho nestalo. Už se těším na další knihu od autorky.

    OdpovědětVymazat