úterý 23. června 2009

Bibi

Když mi bylo asi tak deset, četla jsem knížku Bibi od dánské spisovatelky Karin Michaelisové. Není to moc známé dílo, o to víc si zaslouží, abych se o něm zmínila.
Bibi je knížka o stejnojmenné hrdince, která vyrůstá jen s otcem, maminka jí zemřela. Tatínek je přednosta stanice, díky mamince je Bibi potomkem hrabat. Bibi, která se jmenovala původně Ulrika, a jméno si vyměnila s kamarádkou, je rozverná dívenka. Tatínek ji nezvládá, a proto odjíždí Bibi na zámek svých prarodičů. Tam, svázaná přísnými pravidly, se necítí příliš dobře. Srdcem je pořád u svého tatínka. Prarodiče nemůžou překousnout, že se jejich dcera vdala za obyčejného člověka bez šlechtického titulu. Malá Bibi zažívá různá dobrodružství, má prořízlou pusu a ničeho se nebojí. Něčím mi připomíná Pippi dlouhou punčochu.
Ty severské holčiny jsou všechny stejné, koukám :))

3 komentáře:

  1. Ahoj Baro,predstav si,ze knizku o Bibi mam tady v kanade.Jedna z mnoha starych knizek,ktere jsem si dovezla z domova.Jako holka jsem cetla i jeji dalsi pokracovani.Take deti z Bullerbynu si pamatuji a o Pippi nemusim nic dodavat:))Dalsi moje oblibena byla serie Vlatovky a Amazonky od Arthura Ransome.
    Na jedny narozeniny z meho mladi nikdy nezapomenu.Nevim uz kolik mi bylo(10-12) ale dodnes si presne pamatuju tu obrovskou radost,kdyz jsem rozbalila muj darek-balik s asi patnacti knizkama....mnn ta vune:)Musela to zorganizovat moje babicka,ktera mne odmalicka zasobovala.Bohuzel jsem o spoustu knih prisla po odchodu z cech :((

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem při stěhování přišla o několik knížek, dodnes mě to mrzí :(. Vlaštovky a Amazonky jsem měla taky ráda. Pořád se chystám, že si je znovu pročtu, ale je toho tolik, co mám připraveno číst, že nevím..aspoň proslistovat by to chtělo :)

    OdpovědětVymazat