středa 28. února 2018

Louskání v únoru



Únor bílý pole sílí...a letos je mimořádně mrazivý. Ale kdo by se divil, v zimě, že? :-D.
Alespoň je to skvělá příležitost zalézt za kamna (do postele, do křesla, jak je libo) a číst si.
Co to bylo u mě?

Dívka na kusy Tak to byla kniha, která mě doslova taky rozervala na kusy. Více v recenzi.

Deník Bridget Jonesové Tak to už je klasika, kterou si čas od času dávám jako opáčko. Tentokrát první díl. A musím říct, že s odstupem času už to vidím jinak. Už ne tak bezstarostně a humorně.

Muž z ostrova Lewis Druhý díl ze série knih odehrávajících se na ponurém ostrově Lewis. Parádní počtení, plyne poklidně, ale přesto cítíte napětí.

Naděje na konci světa Velmi zvolna navazuje na trilogii V zemi bílého oblaku odehrávající se na Novém Zélandu. Odehrává se za druhé světové války. Čte se dobře, je to taková oddechovka.

Láska, jídlo a faux pas - Jak vytvořit francouzskou rodinu Pokračování příběhu Sedm dopisů z Paříže, líčící osudy Američanky, která se provdala za Francouze. Druhý díl se mi líbíl víc. Je to vážnější, otevřenější, zároveň nesmírně vtipné.

Šlehačková oblaka Sleduju dlouhodobě blog Tereza in Oslo, takže jsem byla zvědavá i na knížku. Je to milé čtení, plné krásného Norska, které chcete vidět, zajímavých zážitků Terezy, někdy veselých, jindy smutných.

Raději zešílet v divočině: Setkání s šumavskými samotáři Tahle kniha sice ještě nevyšla, ale měla jsem tu čest číst RC a moc jsem si u toho lebedila. Mám ráda knižní podoby rozhovorů se zajímavými lidmi,a tady se jich tedy sešlo! Recenze bude posléze, až vyjde v luxoráckém magazínu. Ale už teď můžu doporučit.

Moje ulice v Paříži Zajímavé postřehy o životě jedné pařížské ulice. O lidech, kteří tam žili, obchůdcích, její historii.... původně jsem myslela, že půjde o román, ale je to spíše dokument.

Vše, co jsme si nikdy neřekli Dost dobrá psychosonda do života jedné rodiny, v níž dochází k tragédii. Díky tomu se rozrývají vztahy mezi jejími členy, aby se zjistilo, že to pod povrchem docela dlouho bublá. Doporučuju, Celeste Ng píše fakt skvěle.

Příběh v řeči nepřímé Docela nenápadná kniha, kterou je pro její formát docela snadné přehlédnout. Ale stojí za přečtení, hlavní hrdinka se ve vzpomínkách vrací do dob dětství a mládí, které strávila v době tuhé normalizace v malém pohraničním městečku.

Náměsíčná  Vypravěččina matka je náměsíčná, a tak všichni trnou hrůzou, co se mohlo stát, když jedné noci zmizí z domu. No, stane se....ale to si přečtěte sami. Kniha je čtivá, i když místy trochu rozvláčná, takže máte pocit, že všichni, o kterých je řeč, za něco můžou. 

Myslete na děti! Iana McEwana jsem si přečetla po dlouhé době a musím říct, že opět nezklamal. Sonda do života stárnoucí právničky plus nějaké ty morální otázky k zamyšlení. Dost dobrá kombinace.

18 oříšků k rozlousknutí Moje drahá Agátka a pár jejích příběhů. Vesměs výborné kousky, i když pár slabších by se taky našlo. Pro mě každopádně příjemný pobyt ve staré Anglii v době, kdy vražda byla prostě vražda. Taková ta klasická :).

Sníh, oheň, vina a smrt Zajímavý příběh, u kterého pěkně vymrznete. Místy trochu rozvláčný, ale vcelku dost čtivý. Zajímavé prostředí drsných Alp, kde na každém kroku hrozí pád laviny.

Mazací tramvaj Psychothriller, který mě dostal, výborně napsáno, pěkně to odsejpá. Polské reálie jsou mi blízké, je to příjemná změna po skandinávských detektivkách. Ještě musím napsat recenzi.

Žena v Orient Expresu A zase moje oblíbená Agátka, tentokrát jako hlavní hrdinka příběhu. Autorka s úctou k ní spojuje reálie s fikcí v čtivý příběh. Doporučuju.

Ledové sestry Wau!!!! Ještě teď to vstřebávám, nemohla jsem knihu odložit. Líbil se mi námět i prostředí ponurého anglického ostrůvku, stejně jako trochu strašidelná atmosféra.

Padělatel Adolfo Kaminsky Útlá kniha, o to víc silná obsahem. Zajímavý příběh obětavého muže, který pomáhal lidem s novou identitou. Recenze brzy na blogu.

Knihkupectví u osamělých srdcí Milý, romantický příběh plný knížek, u kterého víte jak skončí, ale to vůbec nevadí. Jen mi vadila neskutečně špatná redakční práce, tolik chyb a překlepů jsem už dlouho neviděla. :(

Léto u jezera Příjemná letní :-) oddechovka, která neurazí, hodí se, když potřebujete vypnout a odlehčit.

Takže to je za nejkratší měsíc v roce všechno, snad vás některá z knih zaujala a přečtete si ji taky.



3 komentáře:

  1. Obdivuji, kolik toho stihneš přečíst :) :) Paráda :) Já jsem četla pouze Ledové sestry... a za mě dobrý :) a klasiku Bridget :) Chystám se na Mazací tramvaj, Sníh, oheň, vina a smrt a Vše, co jsme si nikdy neřekli... ale s mým tempem to bude kdoví kdy :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,
    ráda bych s vámi spolupracovala netradičním způsobem. Máte zájem zapojit se do mého experimentu? Bohužel jsme tu na vás nenašla nikde email. proot prosím kontakujte vy mě: kristina.zachova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat