úterý 31. října 2017

Louskání v říjnu


Krásný poslední říjnový den. Někdo slaví Halloween /já mám raději naše Dušičky/, někdo si v poklidu čte. A protože je konec měsíce, mám pro vás pravidelný přehled toho, co jsem za říjen přečetla.

Sbor chilburských dam Milé vyprávění o ženách z anglického městečka, které se snažily přečkat válku po svém. Jeden rok válečného života v denících a dopisech je opravdu lahůdka. Škoda, že autorka mapuje jen jeden rok, ráda bych se dozvěděla, co se s nimi dělo dál.

Žena, která mi ukradla život Moje oblíbená autorka Marian Keyes a její román, který opět spojuje romantiku, humor a vážná témata. Tentokrát je to dost neobvyklá nemoc. Více v recenzi.

Jediné pravé lásky Krásný příběh o lásce. Hlavní hrdinka řeší problém, s nímž by se nechtěl potýkaz nikdo z nás. Jen mě štvala tím, jak byla nerozhodná, čímž trpěli hlavně její blízcí. Už jsem od autorky jednu knížku četla a klidně bych si ji dala ještě do třetice, pokud něco u nás vydá.

Maminčin mazánek To byla hustá  megapecka. Napínavá, drsná, s námětem, z něhož mi nebylo dobře na duši. Ale hlavně to bylo neskutečně čtivé.

Ještě než umřu Hlavní hrdinka umírá, ráda by si splnila ještě něco, takže má seznam a jede... No, čekala jsem něco trochu jiného, myslela jsem, že příběh bude pojatý jinak. Trochu zklamání, hlavně z hlavní hrdinky, která se někdy chovala divně a moc sympatií si u mě nezískala.

Hora mezi námi Wau, tohle byla úžasná knížka, příběh plný emocí a neskutečné síly, kterou v sobě museli najít hlavní hrdinové. Doporučuju moc a moc. Recenze bude.

Manželský pakt Luxusní psychothrilller, neskutečná jízda, při čtení jen kroutíte hlavou, ale čtete a čtete a čtete. Recenze tady.

Pasažérka Taková pohádka o cestování časem pro náctileté. Čte se dobře, ale opravdu je znát, že je to primárně pro teenagery.

Julie Tuhle knížku jsem vzala v knihovně úplnou náhodou, vyšla pár let nazpátek a nějak mi unikla. Dvě časové roviny, Itálie a tajemství Romea a Julie. Hodně čtivá, i když konec už byl na můj vkus překombinovaný.

Ztracené světlo Romantický příběh s vážnějším podtónem. On a ona, velká láska, rozchod, nové vztahy, a... osudová láska, která jen tak nevymizí. Příjemné čtení, pokud máte rádi vztahové propletence. Recenze bude později.

Listen to my heart: Moje láska k životu Tak to byla jedna z nejlepších biografií, co jsem četla. Marie Fredriksson je opravdu neskutečná bojovnice. Přečtěte si recenzi, více slov netřeba.

Kniha snů Neskutečně silný a dojemný příběh, který si vás podmaní a požene pro kapesník. Nina George opravdu umí, četla jsem všechny tři její knihy a ze všech jsem byla nadšená.

Rodné hnízdo Zajímavé osudy jedné rodiny. Bohužel mi moc nesedl styl autorčina psaní. Ale samozřejmě, to je jen můj pocit.

Jedna + 1 Líbilo se mi to mnohem víc než série Úterní ženy. Bylo to svižné, vtipné, milé, autorce se podařilo proniknout do světa jednoho mladého muže. Fajn překvápko. Více v recenzi.

Dáma s veverkou Milá knížka o rodině a vztazích mezi jejími členy. Autorka je pro mě takový John Irving v sukních. Líbilo se mi to moc, recenze tady.

Hlas mého srdce Dost nenáročný dívčí románek, který jsem zmákla asi za dvě hodiny, když jsem uspávala dítko, toho večera poněkud neklidné. ☺Nic světoborného, taková lepší slohovka, o to těžší bude napsat recenzi.

Historie včel No teda, tohle bylo vážně počtení. Úžasný, znepokojující a varující román, jehož tři různé dějové linky jdou vedle sebe, aby se ve finále propojily geniálním způsobem. Čte se skvěle. Jak moc, o tom v recenzi.

Mráz Výborný thriller, mrazivé prostředí mu sluší, Servaz je sympaťák. Ale Zuzana Smatanová jako jedna z vedlejších /hooodně vedlejších/ postav na konci zabila.:-D. Autor hledal ve vodách slovenské hudby? Pobavilo.

Pád titánů Výborná, barvitá sága, jen ty politické pasáže jsem přeskakovala

Jak vyléčit zlomené srdce Milá oddechovka ve stylu Bridget Jones. Čte se dobře, humor a romantika v jednom. Ta romantika je sice předvídatelná, ale to vůbec nevadí.

Hračkář Dočetla jsem dneska. Útlá knížka, o to víc silnější příběh. Pořád přemýšlím o jejím vyústění. Doporučuju. Recenzi sepíšu, až to trochu rozdýchám.

Říjen docela nabitý dobrými peckami, snad si vyberete něco k podzimnímu čtení.


6 komentářů:

  1. Hezký den, ufff, máte můj neskutečný obdiv, poraďte mi, jak to děláte, že s prďouskem zvládnete přelouskat takové kvantum knížek??? Zřejmě mám špatný časový plán...
    Děkuji za inspiraci, na můj sáhodlouhý seznam přibylo několik knih díky Vám.
    Pěkný listopad a pěkné čtení přeje Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. No, já čtu poměrně rychle a večery natahuju do noci, abych si to čtení aspoň trochu užila. Jsou to takové chvilky jenom pro mě. :-)

      Vymazat
  2. Taky neskutečně obdivuji to množství přečtených knížek :) :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak počkat. Počkej vteřinku... :)
    Musím se uklidnit, aby můj komentář nebyl jen nesouvislým výlevem. Prosimtě, jak můžeš přečíst tolik knih? Jak? Chci to taky umět!!! :) Já v těch nejpovedenějších měsících dosáhnu k devítce... Neskutečné. Jsi opravdu inspirativní! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Většinu knih čtu jako éčka a to se čte nejlíp a nejrychleji třeba právě u toho uspávání.

    OdpovědětVymazat